Huskeliste ifm barnehåndballarrangementer


I GOD TID FØR KAMPDAGEN:

  • OPPRETT DIALOG MED HÅNDBALLSTYRET V/ CUP- OG ARRANGEMENTSANSVARLIG (styret skaffer dommere, handler inn standard kioskvarer, ordner med medaljer)
  • KUN FOR MINIHÅNDBALLARRANGEMENTER:
    • Sende invitasjon og opprett dialog med de andre lagene i din ring/serie. Be (i god tid) om påmelding av antall lag og antall spillere. Dato er gitt av regionen på handball.no.
    • Lage kampoppsett (lag, spilletider, hvilken bane, oppmøtetidspunkt mm).
  • FORDELE OPPGAVER PÅ FORELDRE (benytt f.eks denne malen)
    • Sette opp liste over hvilke foreldre som skal ha med/gjøre hva. Vaktene fordeles jevnt over på foreldrene (bør informeres ca to uker før kampdag).
      • Ha med 1.5 liter vaffelrøre
      • Ha med valgfri kake
      • Være kioskvakt (trenger to stk samtidig, disse må møte opp minimum 30 min før kampstart).
      • Sitte i sekretariat

      • Styre måltavle/tid

      • Hjelp til å rigge opp før kamp og rigge ned etter kamp ved behov (ca 30 minutt i hver ende)

    • Kiosken har det meste av utstyr som dere trenger. Styret er ansvarlig for at kiosken er fylt opp med pølser, pølsebrød, lomper, brus, kaffe, sjokolade, mm. Det er selvsagt mulig å tilby andre varer i kiosken (eks: smurte rundstykker, frukt, smoothie, etc), men dette er noe hvert enkelt lag som arrangerer må ordne på egen hånd.
  • DERSOM ØNSKELIG ER DET MULIG Å FÅ SATT INN ANNONSE OM ARRANGEMENTET I LILLESANDSPOSTEN. KONTAKT ISÅFALL STYREFORMANN FOR MER INFO.
  • TA GJERNE KONTAKT MED LILLESANDSPOSTEN OG GJØR DE OPPMERKSOM PÅ ARRANGEMENTET. DE STILLER SOM OFTEST OPP OG LAGER EN REPORTASJE HVIS DE BLIR GJORT OPPMERKSOM PÅ DETTE. GØY FOR UNGENE OG POSITIVT MED MEDIEDEKNING FOR HÅNDBALLEN.

 

PÅ SELVE KAMPDAGEN:

KIOSK

  • FÅ TAK I NØKKEL TIL HALL OG KIOSK, SAMT PENGESKRIN TIL KIOSKEN (kontakt cup- og arrangementsansvarlig i styret).
  • RIGG I STAND KIOSK (inntektene fra kiosksalget går uavkortet til håndballgruppa i LIL)
    • SETT PÅ KAFFE OG PØLSEKOKER MED ÉN GANG.
    • SETT UT BORD, KAKER, KLARGJØR VAFFELJERN, ++
    • HENGE OPP INFOPLAKAT OM PRISER OG MOBILBETALING VIA VIPPS.

 

HALLEN

  • SETTE UT MINHÅNDBALLMÅLENE (nedsenket tverligger på de store måla ved aktivitettsserie på stor bane)
  • SETTE UT INNBYTTERBENKER OG MÅLTAVLER VED HVER BANE. (MÅLTAVLENE LIGGER I BLÅ BAG I BALLSKAPET, STOLER OG BORD TIL SEKRETERIAT STÅR INNE VED BADMINTONUTSTYRET I ROMMET BAK DET ENE MÅLET).
  • HENGE OPP BANEANVISNINGSSKILT MED BANE A OG BANE B. DET LIGGER TO STORE PLAKATER INNE I BALLSKAPER SOM TEIPES PÅ RIBBEVEGGEN.
  • HENGE OPP OVERSIKTEN OVER KAMPENE/KAMPOPPSETTET. LEGG ETT EKSEMPLAR VED HVER BANE OG I HOVEDSEKRETERIAT. HENG GJERNE OGSÅ OPP UTENFOR KIOSKEN OG PÅ DØRA VED TRIBUNEN.
  • PASSE PÅ AT ESKA MED LIL SITTEUNDERLAG (med foreldrevettregler) STÅR VED INNGANGEN TIL TRIBUNEN.
  • KOBLE TIL KLOKKA/MÅLTAVLE/SIGNAL (ligger innelåst i skap ved minihåndballmålene). FÅ HJELP AV CUP- OG ARRANGEMENTSANSVARLIG FOR OPPKOBLING OG BRUK. VEILEDNING FINNES OGSÅ HER: BODET_BT6000.pdf
  • TA IMOT DOMMERE. AVTAL HVA SLAGS NIVÅ DE SKAL LEGGE SEG PÅ, BLI ENIGE TRENERNE IMELLOM. PÅ SMÅ BANER ER DET TILSTREKKELIG MED ÉN DOMMER PR BANE. VIKTIG AV DOMMERNE ER TYDELIGE, SAMT VEILEDER BARNA. DOMMERNE FÅR MAT OG DRIKKE FRA KIOSKEN, SAMT BETALT (120,- i timen pr. dommer) FOR JOBBEN (avtal med cup- og arrangementsansvarlig hvordan dette gjøres).
  • ORDNE MED MEDALJER TIL ALLE SPILLERE (materialforvalter i styret har ansvaret for dette).
  • LEGGE OVERTREKKSVESTER I SEKRETERIATET.
  • VED ARRANGEMENTSSLUTT: RYDD HALLEN OG SETT TING PÅ PLASS, SØRG FOR AT FORELDREVAKT VASKER OPP OG RYDDER I KIOSKEN, TA EN KJAPP RUNDE OG PLUKK SØPPEL VED BANEN, GARDEROBER, TRIBUNE OG KIOSK, LÅS INN MÅLTAVLE/KLOKKE I SKAPET INNE PÅ ROMMET MED MINIMÅLA ETTER BRUK.

 

ANNET

 

DERSOM SPØRSMÅL/BEHOV FOR YTTERLIGERE BISTAND, KONTAKT CUP- OG ARRANGEMENTSANSVARLIG I HÅNDBALLSTYRET.